fredag 13 mars 2009

Dött?

Ja, det har varit dött här den senaste tiden. Är jag död då? Uppenbarligen inte, eftersom jag skriver det här. Dock har det inte druckits så mycket roligt den senaste veckan, så det har liksom inte funnits något intressant att skriva om ...

Det skall dock bli ändring på detta! Idag var jag nämligen och betalade förskottet på en privatimport av det intressanta "bajskaffe-ölet" Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel. Jag hade nog tur, för det borde inte finnas alltför många flaskor kvar i landet och enligt Mikkel himself verkar ölet vara så gott som utsålt annars. Dock verkar det som Norge/Grimstad/Nøgne Ø skall besökas igen för en ny batch ...

Det skall bli intressant att se hur lång tid det tar för mig (eller snarare oss - de jag skall dela kalaset med. Tyvärr är samtliga flaskor i kollit redan "uppbokade") att få några flaskor. Brill kan inte ha många kvar?

4 kommentarer:

  1. Gött att de inte var slut ännu, för det är ett grymt gott öl!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju rätt "hypat" även om vissa verkar föredra vanliga Beer Geek Breakfast. Men gott som tusan lär det vara och jag är grymt nyfiken på det ...

    SvaraRadera
  3. Hör av er om ni får en flaska över.
    Jag tar båten över Vänern direkt.

    SvaraRadera
  4. Haha, ja det får vi göra i sådana fall! :)

    SvaraRadera