söndag 5 september 2010

Örebro Öl & Whisky Festival 2010

Den 19:e till 20:e november är det dags för tredje upplagan av Örebro Öl & Whisky Festival. Själv tyckte jag förra årets arrangemang var mycket lyckat och jag kommer med stor nyfikenhet besöka festivalen i år igen.

Tänkte lite kort lista några av de mikrobryggerier som hittills meddelat att de ställer ut på festivalen:

Sen tillkommer en hel del importörer och pubar. Dessutom kommer även ett par av de lite större bryggerierna närvara i år. Fullständig utställarlista hittar ni här.

Vi på Ölkultur kommer fortsatt att rapportera när det kommer intressanta tillskott till utställarlistan samt att vi givetvis kommer att rapportera från själva festivalen när det drar ihop sig.

Tänkte som avslutning på detta inlägg höra om det är några som har planerat att besöka årets festival? Vore kul att mötas upp och prata över ett glas intressant öl eller två!

3 kommentarer:

  1. Som det ser ut i kalendern just nu så är det högst troligt att jag kommer närvara, förmodligen på fredag eftermiddag!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer vara där på lördagen. Hoppas att vi träffas i år igen :)

    SvaraRadera
  3. Kul att höra grabbar, alltid roligt att prata med lite trevliga ölbloggare/ölnördar IRL! Det återstår att se vilken dag jag kommer att vara där.

    SvaraRadera