torsdag 27 augusti 2009

Livelogg från Bishops Arms Karlstad

Sitter här på Bishops Arms i Karlstad och live-bloggar från min iPhone. I väntan på att David ska komma hit så tog jag mig en Oppigårds Slåtteröl, en öl som jag inte prövat förut.

Det känns helt klart väldigt trevligt för att vara ett lageröl med en rejäl besk från humlen som drar åt det Amerikanska hållet. Mer bloggande kommer snart...

18.04: då blev det en flaska Bigfoot 2009, jag hann inte få tag på denna på Systembolaget så det känns som ett utmärkt tillfälle att prova den på Bishops för ringa 85 kr. Det smakar bra men inte lika beskt som jag vill minnas.

Runt 18.40 kom maten in, limegravad fjordlax med dillstuvad potatis och till detta en Ocean Eko Pale Ale.

Efter maten vid 19.20 tog vi en varsin Närke Stormaktsporter från 2005 (min) samt 2006 (Davids). Kvällen kommer bjuda på ännu en exklusiv öl... Den som är tålmodig får se!

Ja, och denna öl blev Nøgne ø 100 från 2006! Skål på er!

Senare tillägg:

Ja det blev verkligen en väldigt trevlig kväll. Det drog inte iväg sådär farligt i pris som man skulle kunna tänka sig. Utan att ge några speciella prisuppgifter kan jag säga att kvällens nota gick en bra bit under femhundringen.

Tack till Bishops Arms i Karlstad, samt till David för en väldigt trevlig kväll!

6 kommentarer:

  1. mmmm slåtterölen är en gammal favorit, riktigt mumsig

    SvaraRadera
  2. den är fin, iallafall för pengarna man gav på bolaget 29.90.

    den första sept släpps ju north coast's bw "old stock". har faktiskt inte testat den, undrar om den är bra?

    hälsa david, nu ska jag själv ut på oroligheter!

    SvaraRadera
  3. Kul med livebloggande! Hoppas att ni får en trevlig afton.

    SvaraRadera
  4. "Old stock" är sjukt bra... (tycker jag).

    SvaraRadera
  5. Dempa: Old stock är bra efter lagring, likt Hardys är den för koncentrerad och skarp färsk men just det gör att den blommar ut fint efter några år.

    Kul med livebloggande ja, jag har inga sådana moderniteter.. Papper o penna och ett minne är vad jag har till min förfogan.

    SvaraRadera