fredag 8 april 2011

Systembolagets exklusiva lansering 15 april

Som ni säkert vet så kommer det då och då exklusiva lanseringar till Systembolagets tre vinkällarbutiker i Göteborg, Malmö och Stockholm. Det går även att beställa från alla andra Systembolag men man får bara köpa en flaska av varje under första dagen, och dessutom är det först till kvarn som gäller. Det rör sig oftast om väldigt små kvantiteter och det är dessutom oftast riktigt häftiga öl det handlar om.

Om exakt en vecka är det alltså dags igen, och då kommer dessa!


Det är, som ni ser, idel dyra och exklusiva grejer som det handlar om. Jag har sedan innan provat Black Albert samt Dark Horizon 3rd Edition och Red Horizon och det är riktigt bra grejer, vill ni se när jag och David provar Dark Horizon 3rd Edition kan ni klicka här. Det som lockar mig mest just nu är Bat Out Of Hell, Black Albert och Bolita Brown Double Nut Brown Ale. Vilka jag beställer får jag se när jag väl står i butik, det blir som det blir beroende på vad som finns kvar!

Vilken av dessa lockar just dig mest?

7 kommentarer:

  1. Inga.

    / Arga Djävulen

    SvaraRadera
  2. Bat out of hell och båda Nögne.

    Bolita har jag provat. Riktigt bra öl.

    SvaraRadera
  3. Alla förutom Sierra blir det nog om man får tag i dom. // David

    SvaraRadera
  4. Alla ölen är mer eller mindre trevliga, bäst är Sierra och Black Albert tycker jag. Bat out of Hell var bra men barrel versionen ganska så mycket bättre, testa om ni får chansen.

    SvaraRadera
  5. Bolita och De Molen/Flying Dog. Third Edition har jag druckit några gånger och ännu inte blivit övertygad. Undrar om det finns några flaskor kvar på mån 18/4? Är nämligen bortrest 15-17/4.

    SvaraRadera
  6. @Gyllenbock: Kan hålla med om att Dark Horizon 3rd Edition inte riktigt övertygar, särskilt inte efter 2nd Edition...

    SvaraRadera
  7. Ärligt talat så lockar ingen av dem. Black Albert har jag redan hemma, Bolitan har jag druckit och den är bra men inget jag kan prioritera att dricka igen till det priset och samma lika med båda Nögnebirorna. Bat out of hell och Sierra Nevadan hoppas jag hinna med att få smakprov av på Beer Expo imorgon och missar jag det så är de för dyra för mig på bolaget.

    SvaraRadera