onsdag 16 september 2009

Mitt-i-månaden inköp!



Var iväg till Systembolaget idag för att beställa några av nyheterna som släpptes igår (läs den 15:e). Anledningen till att jag inte var iväg igår är att man "bara" får beställa en flaska av varje första dagen, och det kunde jag ju inte nöja mig med!

Hursomhelst, det här är vad som beställdes


Jag hade gärna velat pröva Sierra Nevada Harvest Southern Hemisphere också, men den verkar ha tagit slut snabbare än smör i solsken. Verkar vara en fruktansvärd hype kring Sierra Nevadas öl förövrigt, de måste verkligen ha lyckats leta sig in i den Svenska folksjälen.

Dessutom vill jag nämna att David varit grym på att luska fram spännande nyheter denna veckan, scrolla ner för att läsa om dem!

6 kommentarer:

  1. Jag provade Sierra Nevada Harvest Southern Hemisphere på BA, fat ca 5 dagar gammalt. Det var schysst men inget att ringa hem om. Carl provade det när det var precis påkopplat och var lyrisk.

    Onekligen verkar hela beståndet ha gått åt. Det trodde jag inte. Bättre lycka nästa gång, kolla BA, de kanske har den i er stad?

    Daniel

    SvaraRadera
  2. Mja hittar jag den på fat blir det helt klart o prova en kupa. Om jag hittar den på flaska skippar jag det nog, Bishops brukar vara rätt dyra på bombers och runt 160-220 kr tycker jag nog inte den är värd att prova.

    Är ändå rätt nöjd med dagens fångst (beställning)!

    SvaraRadera
  3. Jag lade en liknande beställning + Flying Dog och Fru Fredriksen. SN får man ju vara utan. När ska vi som "på landet" få chansen??

    SvaraRadera
  4. @Emerson`s Husse: Hörde att det var någon som gjort det så jag antog att det var du, hehe, vi verkar gå om varandra på Systembolaget.

    Trist som sjutton att vissa grejer ska ta slut sådär fort, hursomhelst är det väl tur att allt inte gör det. Är väl vissa "märken" som är väldigt hypade som t. ex Sierra Nevada, Innis & Gunn, Oppigårds mm. :)

    SvaraRadera
  5. @Emerson`s Husse: Hmm, nej det tror jag inte jag fick. Du kan maila mig på kirderfi@hotmail.com om du vill ses någon gång eller bara säga hallå, och för utbyte av telefonnummer! :)

    SvaraRadera