torsdag 14 maj 2009

Torsdagslyx


Nåja. Lyx och lyx. Men efter att Fredrik tidigare skrivit om att Marabou Premium Figs & Almonds och Slottskällans Imperial Stout smakade bra ihop, så blev jag sugen på att själv testa chokladen till en Black Chocolate Stout som jag hade ståendes hemma. Det fungerade helt klart med den söta chokladen mot den något torra, rostade imperial stouten. Måste dock säga att ölet i sig kanske inte är världens roligaste, men det känns ändå klart prisvärt och ganska trevligt. Älskade det verkligen förra året, men nu ter det sig ganska anonymt jämte mycket annat man druckit, eller så har ölet blivit tråkigare. Hursomhelst är det gott och tillsammans med chokladen lyfte det en del.

Förra torsdagen drack jag för övrigt Stone Imperial Russian Stout tillsammans med hemgjord vaniljglass. Det var gott det med!

Jag vill önska alla en trevlig helg (även om det kan hända att jag kommer med något inlägg de närmsta dagarna också). Imorgon kommer ju för övrigt ölen från Jolly Pumpkin; Bam Biere och La Roja. Blir nog att gå och beställa en flaska av varje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar