tisdag 26 januari 2010

Musiktips? Ja, faktiskt!


Det tillhör inte vanligheterna men jag känner att jag måste tipsa om ett fantastiskt band jag nyss upptäckt! Them Crooked Vultures heter de och består av Dave Grohl (Foo Fighters, Nirvana m. m) Josh Homme (Queens of the Stone Age, Kyuss, Eagles of Death Metal m. m) samt John Paul Jones (Led Zeppelin). Bara denna line-up i sig lovar ju storverk och storverk blir det vill jag lova.

Jag skulle i det närmaste vilja beskriva det som ett superhårt Led Zeppelin på anabola sterioder med lite stoner rock-influenser samt Dave Grohls speciella trumstil. Addera till detta att John Paul Jones själv är med och bidrar med sitt unika basspelande (och en massa andra konstigheter såklart!). Så, nu är ni tipsade! Nu kan ingen gnälla över att ha missat denna underbara supergrupp!

Som en liten bonus slänger jag in en ölrekommendation som jag tror skulle passa fint medan man lyssnar på musik från detta band. Något funky får det ju bli, en flaska lambik eller liknande suröl. Eller varför inte en riktigt maffig imperial stout eller barley wine som är lika komplex som musiken?

2 kommentarer:

  1. Skapligt! Hade inte hört talas om dessa. Men Grohl och Homme är några riktiga personliga favoriter!!

    SvaraRadera
  2. Helt klart bra musik som verkligen växer ju mer man lyssnar. I alla fall plattan som hållt och följt mig under stora delar av förra året.

    SvaraRadera