tisdag 26 januari 2010

Gott & blandat

Gott & blandat får helt enkelt bli titeln på inlägg som saknar någon riktig substans utan snarare handar om diverese ölrelaterade småsaker.

Till att börja med besökte jag och David Bishops Arms en sväng igår precis som David skrev här. Även jag drack en cAmarillo men jag käkade även lite Bookmakerstyle Toast till, en toast med oxfilé, bearnaisesås, pepparrot, dijonsenap och massa ruccolasallad och färsk sparris med mera. Kombinationen var riktigt bra trots att inte blev någon "aha-upplevelse".

Efter maten och innan det var dags att bege sig hem tog jag en Närke Mörker som får lov sägas vara otroligt god för att vara såpass svag.

Idag passade jag på att kika förbi Systembolaget i Karlstad för att kolla om det fanns något roligt, men det var lite sådär med den saken. Dock hade de oväntat nog fått in ett helt gäng Slottskällans Imperial Stout 2009 så jag köpte på mig ett par flaskor att ställa undan innan de tar slut.

Sedan har Kristinehamn fått ett trevligt tillskott när det gäller pubar med bra öl. Dock är det inget överväldigande men de serverar åtminstone trevligheter såsom Arrogant Bastard Ale, Red Seal Ale, Samuel Adams Boston Lager och Nils Oscar God Lager med mera. Öppettiderna är sådär då de bara har öppet varje "löningsfredag". Som tur är så är det ju "löningsfredag" redan på fredag så då blir det till att ta ett par Arrogant Bastard och mingla med lite andra ölsugna Kristinehamnare. Grand Konferens Pub aka Folkets Hus är det som annordnar detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar