måndag 14 december 2009

Mitt i månaden-nyheter 15 december

Som ni säkert vet kommer det att ske ett rätt så exklusivt släpp imorgon. Systembolaget har tagit för vana att skämma bort oss ölnördar rejält såhär i slutet av året och själv känner jag att det är en nästintill omöjlig uppgift att hinna prova allt. Dessutom skulle det kosta en bra bit över 2000 kr att ens prova en av varje. Nåja, detta är vad som kommer att finnas tillgängligt på "vinkällarbutikerna" samt för beställning från och med imorgon:

Personligen så tackar jag Systembolaget för erbjudandet men står nog över det mesta. Det jag funderar på att knalla iväg och beställa är faktiskt ett par flaskor av Caribbean Rumstout, men vi får se. Den verkar iaf spännande. Släppets dyraste och häftigaste (?) öl ser ni självklart på bilden till vänster i inlägget. Dock kan jag tycka att 1290 spänn för en flaska öl är i brutalasta laget. Ni som provar den får gärna kommentera här i inlägget och berätta hur den är!

3 kommentarer:

  1. Får åka ner till systemet efter jobbet och lägga en beställning. Hoppas att jag får en av varje, speciellt Utopias. Det är bara 30st, lär ta slut samma dag.

    SvaraRadera
  2. Fick tag på en av varje men bommade Utopias pga lång kö. Ska bli ruskigt skoj att prova allting.

    SvaraRadera