torsdag 2 februari 2012

Ölkultur i Tidningen! [Uppdaterad]

Häromveckan fick jag en förfrågan om att göra en intervju i en av de lokala tidningarna här i Värmland. Det var Anna Sjöström på Karlstads-Tidningen som ville ha med oss som en av fyra bloggar de skulle uppmärksamma i sitt mittuppslag - och spridare av god Ölkultur som jag är kunde jag inte förmå mig att tacka nej. Det är ju trotsallt inte varje dags om man får chansen att vara med i tidningen.

Synd nog så är ju David i Norge så det är bara jag som kommer till tals! Eftersom tidningen bara ges ut i pappersform och inte i webbform så har jag fotat av reportaget om oss så att ni ska kunna läsa det.

Kvaliteten är inte den bästa på bilden men jag tror och hoppas det skall gå att läsa om ni förstorar upp den ordentligt!

Mycket nöje!

Uppdatering: Fick mail från tidningen med en pdf på artikeln, så nu är den betydligt enklare att läsa.

7 kommentarer:

  1. Bra artikel! Kul med läsning om öl även i de tryckta lokala medierna. Det borde de bli bättre på :)

    SvaraRadera
  2. Skoj! Kul att ni och öl blir uppmärksammat där i de djupa värmlands-skogarna :)

    SvaraRadera
  3. Roligt att ni upmärksammas i pressen.
    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  4. Jag läser den tidningen regelbundet och när jag såg artikeln om er blogg blev jag nyfiken direkt.
    Ser fram emot trevlig läsning i min botanisering av ölvärlden, man missar många märken pga man inte vet att de existerar.

    SvaraRadera
  5. Kul att Er utmärkta blogg uppmärksammas. Har i helgen druckit Fullers ESB och funderar på om ni kan rekommendera något liknande alternativ. Skall finnas på Systembolaget, gärna lite knäckig smak och inte alltför alkoholstark.

    Bosse

    SvaraRadera
  6. Tack alla för de fina kommentarerna!

    @Bosse: Fuller's ESB är riktigt bra och ett av mina favoritöl när det gäller Engelska alesorter, därav mitt omnämnande i artikeln. Liknande öl på Systembolaget är bland annat Jämtlands Postiljon, Dugges Gustafs Finger eller varför inte Bishops Finger från Sheperd Neame. Hoppas någon av dessa faller dig i smaken! :-)

    SvaraRadera
  7. Tack för tipsen! Åkte idag som ett skott till systemet och inhandlade samtliga, så nu blir det ölprovning! Dugges har jag tidigare helt missat så den ser jag speciellt fram emot...

    Bosse

    SvaraRadera