torsdag 6 januari 2011

Ölkultur firar två år!

En av Ölkulturs första och kanske inte fullt så genomarbetade logotyper

Precis på dagen för just två år sedan (den 6:e januari 2009) slog David och jag ihop våra dåvarande, numera icke-existerande ölbloggar för att bilda Ölkultur med David & Fredrik.

Sedan dess har det hänt en hel del, vi har hunnit med att skriva lite drygt 400 inlägg, bryggt flera öl tillsammans samt tagit del av den stora ölbloggarträffen som skedde våren 2009. Vi har även hunnit med ett par besök på Örebro Öl & Whisky Festival, varit i Göteborg och gjort pubbesök ett flertal gånger samt gjort bryggeribesök med mera. Främst har vi hunnit med att prova en massa nya spännande öl och skrivit 2010 års mest kommenterade svenska ölbloggsinlägg!

Men som jag sa i ett inlägg som jag skrev för några dagar sedan så blir det ingen krönika utan jag föredrar att blicka frammåt snarare än att kosera om vad vi har gjort osv.

Egentligen hade det kanske varit på plats att dricka några goda öl och fira bloggen, men det får vänta till helgen då jag (Fredrik) ska upp okristligt tidigt för att åka iväg på en föreläsning imorgon!

Hursomhelst! Tack alla läsare - hoppas ni fortsätter att följa bloggen!

8 kommentarer:

  1. Hej på er! Vilka är era top 5 bira, i dagsläget ? Självklart kommer jag följa er. Mv. Hasse

    SvaraRadera
  2. @Hasse: Det är svårt att svara på, det finns ju så himla mycket gott därute! Detta är en top-5 baserad på vad jag tycker mest om just nu, samt vad som är möjligt att få tag på därute:

    1. Närke Kaggen! Stormaksporter
    2. Yeti Imperial Stout
    3. Orval
    4. Oppigårds Indian Tribute
    5. Cantillon Kriek

    Detta är plockat helt ur huvudet och frågar du mig om en månad ser det säkert helt annorlunda ut. Andra goda öl som finns på t. ex Systembolaget just nu är Sierra Nevada Torpedo, BrewDog Hardcore IPA, 3 Fonteinen Oude Gueuze, Chimay Blå och Fuller's ESB med mera.

    SvaraRadera
  3. Väldigt vad tiden går fort. Grattis på 2-årsdagen!

    SvaraRadera
  4. Ser ut som du har god smak, har inte druckit alla men det ser bra ut.Närke Kaggen får man inte tag på här i Sthlm. Hasse

    SvaraRadera
  5. Congrats guys and keep up the good work!
    Cheers and Beers :)

    SvaraRadera
  6. Grattis och fortsätt sprida god ölkultur... :)

    SvaraRadera