fredag 16 oktober 2009

Tidig (God) Jul i år!

Äntligen helg! Eller något... Ska på inflyttningsfest hos min bror imorgon, han har nämligen flyttat tillbaka till Kristinehamn från Göteborg(!),då ska bland annat nyheterna La Trappe Witte, Breznak och König Pilsener provas.


Idag kände jag ändå ett visst sug efter något trevligt, men hade inget jag kände att jag ville dricka "barasådär". Eller vänta nu? Hade jag det?

David och jag provade tidigare i höstas en Nøgne Ø God Jul som hade lagrats lite för länge, den hade fått en konstig bismak av mint. Detta ville jag inte skulle hända med flaskan som stod i min källare, därför tog jag nyss upp den och ställde den på kylning. Jag känner att det passar extra bra att ta den just idag, då den första snön nyss har fallit här i Kristinehamn.

För ovanlighetens skulle tänkte jag även ge ett skivtips denna fredag, eller inte skivtips, snarare artist-tips. Nämligen Led Zeppelin, finns det någon skönare musik att slappa loss till, som samtidigt gör en glad, en sånhär trist höstdag? Nej, jag tänkte väl det!

Blir nog inget mer inlägg från mig denna veckan, återkommer i början av nästa vecka med recensioner av nyheterna, jag vill därför passa på att önska er en trevlig helg därute!

8 kommentarer:

  1. Trevlig helg till dig med.

    Hur gammal var flaskan som ni drack tidigare i höst? Jag har en flaska från förra året, hade tänkt knäppa den i jul. Borde väl funka?

    SvaraRadera
  2. Vill gärna också veta hur den smakade nu. Fortfarande mintsmak? Har två stycken sedan förra julen och de har inte lagrats kallt.

    SvaraRadera
  3. @Gyllenbock: Den var närmare två år gammal. Den jag dricker nu är alldeles underbar och den är från i julas. Jag rekommenderar ej att lagra den mer än circa ett år iaf. Om man inte gillar en mintig glöggbombsöl. :)

    SvaraRadera
  4. Jag har några flaskor spridda över julen 07 (batch 304) och senaste släppet 08 (batch 367). Ska verkligen bli intressant att köra en vertikal på dessa. Får se om minttonen dyker upp.

    SvaraRadera
  5. Jag kommenterar inte ölen, men du har fan missat något viktigt i din musikhistoria. Led zeppelin är ju helt klart bra, men då missar du ju PINK FLOYD!!

    SvaraRadera
  6. @Emerson's Husse: Klart jag inte missat Pink Floyd! Helt klart bra grejer, Dark Side of the Moon är helt klart bästa plattan de gjort enligt mig. :)

    SvaraRadera
  7. I fjol tyckte jag att God Jul hade sparats för länge och hade en unken bismak. Det var en flaska som sparats ett år. I vilken atmosfär (temperatur främst) lagrar ni era öl?

    SvaraRadera
  8. @Alex: David lagrar sina öl mörkt i en garderob. Själv lagrar jag dem mörkt i en källare som ligger ett par meter under jord. Temperaturen ligger som varmast på sommarn runt 16, om det är riktigt varm 18. På vintern är det mellan 10 och 14 grader.

    SvaraRadera