lördag 24 oktober 2009

Ölkväll ikväll!

Precis som titeln antyder så ska jag och David ha en liten ölprovning/vanlig ölkväll ikväll. Det blir ett par nya öl i form av Slottskällans Red Ale samt Schlösser Alt, egentligen har nog varken jag eller David speciellt höga förväntningar på någon av dem, men det är ju ändå roligt att prova.

I övrigt blir det en gammal favorit i form av en lite drygt årsgammal Gouden Carolus Cuvee Van De Keizer Blue. Det blir även att dela en Paradox Smokehead. Som lite bonusöl hade vi tänkt att pröva Duvel och St Peter's Cream Stout, det jag ser mest fram emot av de två är Duvel som jag inte provat på säkert ett och ett halvt år eller så.

Tänkte bjuda på någon god mat också, frågan är bara vad det blir. Grunden är tänkt att bli hasselbackspotatis med rödvinssås och bearnaisesås samt något trevligt kött till.

3 kommentarer:

  1. Blir intressant att se vad som sägs om Paradox Smokehead'en.. har fortfarande en flaska hemma och funtar på när det blir dags att öppna den.

    SvaraRadera
  2. Lät som ett bra urval att testa. Drack Sigtuna Red Ale på Ölmässan när vi gick runt och filmade intervjuer med några svenska bryggerier. Jag tycker att den var fantasiskt god och önskar att jag kunde få tag på den där jag befinner mig just nu.. Men den är nog svår att hitta i Spanien..

    Paradox är grym den med tycker jag. Gillar man rökig whisky och smakrik öl så gillar man Paradox.

    SvaraRadera