torsdag 2 april 2009

Brakspear Bitter

Sitter och dricker en Brakspear Bitter, som jag fann på mitt lokala ICA Supermarket när jag var och handlade. Har inte testat på några år, men det här var lagom trevligt för ett "folköl" (det som är bra är ju att det faktiskt är ett "riktigt" öl och inte en utspädd variant). Drack det en hel del när jag var 18-19, då det var det roligaste man kunde köpa. En riktigt bra session beer som man kan dricka när som helst, dygnet runt, hela tiden... i princip. Orkar inte skriva någon längre recension här utan hänvisar till Ratebeer.

5 kommentarer:

  1. Drack också en idag :) Min favorit folköl med möjlig konkurens från Dugges Brandmästare Andréns Törstsläckare 2.8

    SvaraRadera
  2. Trevligt! Dugges folköl verkar lite småkul faktiskt. :)

    SvaraRadera
  3. Dugges folkisen är egentligen sjukt bra om man betänker att alkoholhalten är på 2.8%. Alltså svagare än en ordinary bitter i england.

    SvaraRadera
  4. Kan tänkas. Har jag vägarna förbi Mölndal/Gbg och den finns där så kanske det slinker med en flarra :)

    SvaraRadera
  5. Vid tillfälle måste jag ta och prova de bägge ovannämnda ölen. De folköl jag hittills druckit har inte direkt övertygat.

    SvaraRadera