fredag 7 maj 2010

Mitt i månaden-nyheter den 14:e maj

Systembolaget forsätter att pumpa ut nyheter, denna gång är det dock både spännande och relativt prisvärda grejer det handlar om. Listan ser ut såhär:
Det öl som faktiskt fångar min (och säkert många andras) uppmärksamhet mest är såklart Herslev Bryghus Sparrisöl. Tydligen är denna brygd i samarbete med en dansk grönsaksodlare och ska vara någon form av veteöl kryddad med sparris. På ratebeer är omdömena väldigt blandade och jag blir ganska sugen på att köpa en flaska och prova själv.

Förövrigt känns det lite som att Mikkeller 1000 IBU lockar litegrann den med, jag har bara hört gott om den här på bloggarna så. Rugporter från Amager Bryghus känns också ganska lockande faktiskt. Det är verkligen ett kul och lite lätt udda släpp denna gången. Bra jobbat Systembolaget!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte inte att 1000 IBU var något att hänga i julgranen. Alldeles för mycket tung sötma som motverkade poängen med ölen (att vara besk som fan). Dessutom är 99 kr rätt mycket. Men det kanske blir en flaska ändå, det brukar rycka i fingrarna när man står där vid hyllorna. Stingo är för övrigt värd att prova.

    SvaraRadera
  2. Som vanligt blir det en av varje, fast det ända jag ser fram emot är 1000 IBU. :)

    SvaraRadera