torsdag 1 april 2010

Idag satte jag aprilskämtet i vrångstrupen!


Gick i förmiddags ut med ett aprilskämt på bloggen, men jag känner att jag inte kan gå vidare med detta då det dykt upp något ännu roligare att skriva om.

Döm om min förvåning när jag som vanligt gick ut och hämtade posten som brukar komma strax före kl 11.00 på vardagarna när det ligger ett ENORMT paket i brevlådan. Förvånad (och nästan lite rädd) bar jag in det och öppnade försiktigt...

Vad hittar jag?

En ölfaska? En CD/DVD-skiva? En press release?

Jajamensan. Tydligen har Carlsberg Sverige (eller någon oerhört sofistikerad april-skämtare) skickat ut en flaska Carlsberg Hof á 50 cl till min brevlåda. Är jag förvånad? Ja! Skojar du?!

Vet inte riktigt vad jag ska tro, tycka eller tänka om detta. För det första är det såpass ovanligt och konstigt och för det andra så är det idag den 1:a april. Någon mer som fått ett stort brunt paket på posten?

3 kommentarer:

  1. Uj vilken rysare! Vågar du dricka biran?

    SvaraRadera
  2. @Gyllenbock: Visst är det! Bra fråga, jag är skeptisk. ;)

    SvaraRadera
  3. Det där är en del av deras lansering av Hof på PET-flaska.

    Tydligen har någon gjort en undersökning där folk tycker att en av de viktigaste sakerna med en öl är att det klirrar när man skålar med flaskorna.

    Då föddes tydligen idén om att denna stora kundgrupp skulle ogilla PET-flaskorna och man lanserar därför ett klirr-ljud som CD, MMS och mp3-fil.

    Tja...

    SvaraRadera