lördag 14 februari 2009

Intet nytt under ölsolen!

På öldrickar-fronten finns det inte så mycket nytt för mig att rapportera faktiskt. Det har mest varit gamla favoriter och mindre goda öl som avnjutits på sistone.

Ikväll sitter jag själv hemma då sambon jobbar, så jag passar på att avsmaka en till flaska av God Jul från Nøgne Ø som är ett av mina absoluta favoritöl, samt att läsa lite i ett par Maltesen tidningarna.

Dock inser jag nog att detta är ett öl som vinner väldigt mycket på lagring. Jag och David drack en flaska på Bishop's Arms i Karlstad för ett tag sedan, som var ett eller två år gammal, den var top 10 alla kategorier. Då fick den 4,85/5 i betyg av mig.

I julas drack jag en flaska, och när jag recenserade den för min gamla blogg fick den något snålare 4,35/5 i betyg, och utan att göra någon utförlig recension idag så ger jag den 4,45/5, det har iaf hänt lite på ett par månader.

Hoppas ni andra bloggare har en trevlig helg! :-)

1 kommentar:

  1. Mmm... God Jul är kanonbra! Attans att jag inte köpte en flaska när jag var på systembolaget i fredags. Nåja, man kan inte få allt här i världen.

    /Markus

    SvaraRadera