onsdag 24 februari 2010

Marsnyheter

Som man knappast undgått så har Systembolaget ändrat sina inköpsrutiner för i år, även om skillnaden inte blir så stor ändå - den första mars kommer följande öl att dyka upp i det "tillfälliga sortimentet".

Ocean Eko Pale Ale, 500 ml, 28.40:-
Mohawk Rye IPA, 500 ml, 35.80:-
Ichtegems Grand Cru, 2007, 750 ml, 59.50:-
Brooklyn Black Chocolate Stout, 355 ml, 19.90:-
BrewDog Stone Bashah, 330 ml, 38.40:-
Bötet Barley Wine, 250 ml, 33.50:-
Aventinus Weizen-Eisbock, 31.90:-

Det är alltså en rad bra intressanta nyheter som kommer på måndag. Mindre intressant är väl möjligen Ichtegems som bolaget inte verkar få nog av vid den här tiden på året. Minns den visserligen som helt okej, men jag tror jag skippar den i år. Andra återkomster är betydligt trevligare: Black Chocolate Stout är ju ett väldigt prisvärt öl för dryga tjugolappen. Bötet Barley Wine kommer i år på mindre flaska, vilket jag klart föredrar när det gäller barley wine. Oceanbryggeriet får in sin första öl på bolaget i större skala och det är föga förvånande deras ekologiska ale som släpps. Mest intressant är i mitt tycke Mohawk Rye IPA och efter att ha läst Schnille och Schmaks inlägg har jag inte blivit mindre sugen. BrewDog/Stone skall också bli roligt att prova, liksom Eisbock-versionen av ett av mina favoritöl: Aventinus.

5 kommentarer:

  1. Blir en av varje för min del, som vanligt. :)

    SvaraRadera
  2. Aventinus ser jag mest fram emot, annars är det inget alltför spännande släpp. Bashah skippar jag, den var lite för kryddig för min smak.

    Blir roligare öl lite senare i mars.

    SvaraRadera
  3. Tänker hoppa över Ichtegems, Bötet och Ocean denna gång. Provat dem förut.

    Black Chocolate däremot blir det minst 10 flaskor av. Prisvärd och väldigt god. Har 3 från förra året kvar. Aventinus ska bli spännande.

    SvaraRadera
  4. Black Chocolate är ju en gammal favorit i repris. Fortfarande riktigt prisvärd!

    SvaraRadera
  5. Jag är lite kluven inför måndagen. På ett sätt skulle jag vilja ha minst en av varje, men på ett sätt känns tre-fyra av släppen rätt kalla... Får se hur jag gör.

    SvaraRadera